JBR M&A transactie
Beauty X en Dutch Beauty Group
JBR trad op als M&A adviseur voor de aandeelhouders van Beauty X bij de fusie met Dutch Beauty Group.
Het dealteam van JBR Corporate Finance bestaat uit: Caspar van der Geest, Levi Schuurman en Sten Welboren.

Beauty X en Dutch Beauty Group bundelen hun krachten in een strategische fusie.
JBR trad op als M&A adviseur voor de aandeelhouders van Beauty X bij de fusie met Dutch Beauty Group.
Beauty X en Dutch Beauty Group bundelen hun krachten in een strategische fusie. Door de fusie ontstaat een krachtige speler in de beautybranche met meer dan 80 verkooppunten en een jaaromzet van € 120 miljoen – goed voor een derde plaats in de Benelux en de positie van grootste franchisegever in dit marktsegment, met internationale ambities.
Feiten en cijfers
Beauty X
Beauty X is een landelijke retailformule in de beautybranche, opgericht in 2018, met meer dan 30 winkels door heel Nederland en daarbuiten. De formule onderscheidt zich door een mix van parfumerie en persoonlijke service, waarbij de kernwaarden Aandacht, Kennis, Verrassend, Plezier en Trots centraal staan.
Dutch Beauty Group
Dutch Beauty Group is de overkoepelende organisatie achter Parfumswinkel en MOOI Parfumerie. Sinds 2020 bundelt het bedrijf de fysieke retail expertise van MOOI met de online kracht van Parfumswinkel. Met meer dan 30 aangesloten winkels en een sterke digitale positie heeft Dutch Beauty Group zich ontwikkeld tot een sleutelspeler in luxe beautyproducten.
donderdag 27 maart 2025
Persbericht
Met de fusie ontstaat er een krachtige combinatie van retail- en distributie-expertise, waarmee de combinatie beter kan inspelen op de veranderende behoeften van consumenten en de uitdagingen in de supply chain. Door kennis en middelen te bundelen, verwachten beide partijen hun klanten nog beter te kunnen bedienen via innovatieve winkelconcepten, een breder assortiment en een efficiëntere keten.
De fusieorganisatie zal onder de naam “New Beauty Hub” de labels MOOI Parfumerie, Beauty X en Parfumswinkel verder ontwikkelen.
“Met deze fusie creëren we een krachtig netwerk binnen de beautybranche, waarin we het beste van drie werelden samenbrengen. We kijken er enorm naar uit om onze klanten een nog bredere selectie van luxe beautymerken en een unieke winkelervaring te bieden.” zegt Dorian Hofs, CEO van Dutch Beauty Group.
Peter van der Meer, CEO Beauty X en voormalig oprichter van MOOI Parfumerie vervolgt: “Alles komt zo mooi samen, met Dutch Beauty Group kunnen we onze visie op ondernemerschap, kennis en kunde van onze winkelteams, customer intelligence en persoonlijke service naar een hoger niveau tillen; een samenwerking waar de beautywereld in de Benelux aan toe is.”