Nieuws

Vooruitkijken als leidraad: JBR kiest een nieuw sponsordoel

We kiezen voor een bijzonder meerjarig sponsordoel dat ons inspireert om met een onbevangen blik naar de toekomst te kijken: de stichting ItsME van Jur Deitmers.

Auteur: Brigitte Huisman

JBR bestaat dit jaar 40 jaar. Daarom vieren wij dit jaar ons jubileumjaar met als thema “Imagine Tomorrow,”: stilstaan bij het verleden is belangrijk, maar we stellen de toekomst centraal. Als organisatie hebben we een rijke geschiedenis met veel kennis en ervaring, wat ons tot op de dag van vandaag nog veel brengt. Toch kan het verleden ook een rem zijn: er zijn bepaalde ervaringen, normen en waarden die onze blik beïnvloeden.

Sinds dit jaar hebben we een nieuw meerjarig sponsordoel dat ons inspireert om met een onbevangen blik naar de toekomst te kijken. We sponsoren de stichting ItsME. Een stichting opgericht door Jur Deitmers.

In 2017 werd Jur twee keer getroffen door een zware hersenontsteking, waardoor al zijn ervaringen en geheugen tot zijn 21e levensjaar verdwenen. Zijn herinneringen aan zijn jeugd, familie, vrienden en studie waren verdwenen. Zelfs basale vaardigheden en ongeschreven regels moest hij opnieuw leren. Dit gaf Jur de unieke vrijheid om zijn eigen waarden, visie en doelen te herontdekken, zonder beïnvloed te worden door ervaringen uit het verleden.

Met zijn aanwezigheid op onze strategiedag in september 2024 heeft Jur ons geïnspireerd om normen- en waardenvrij naar de toekomst te kijken. Om elke dag zelf te kiezen welke ervaringen je meeneemt in vandaag, in plaats je te veel te laten beïnvloeden door het verleden. Een levensinstelling die volledig bij het JBR Jubileumjaar past.

Wil je meer weten over Jur Deitmers? Luister de podcast De Jongen zonder gisteren